1o ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

«ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»


Δελφοί, 17-21 Αυγούστου 2005

Ομιλητές:

1) Από τον MικρόΚοσμο, στον ΜακρόΚοσμο, στην ΠολυΠλοκότητα – Από το δημοκρίτειο «ά-τομον», στον αναξαγόρειο «νουν», στον κβαντικό(;) «εγκέφαλο» (μια ΕκΠαιδευτική Προσέγγιση) (Γ.Θ. Καλκάνης – Πανεπιστήμιο Αθηνών),

2) Θεωρία Παιγνίων, Δυναμικές Στρατηγικές – Brainstorming (ιδεοθύελλα), Ανθρώπινη Στρατηγική (Ν. Λυγερός – Πανεπιστήμιο Lyon, Δ.Π. Θράκης),

3) Δυναμικές Στρατηγικές στη Μαθηματική Εκπαίδευση (Θ. Μπόλης – Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων),

4) O μικρόκοσμος του εγκεφάλου – ματιές στο σύμπαν (Δ. Νανόπουλος – Texas A&M University, Ακαδημία Αθηνών),

5) Διαδικτυακές κοινότητες μάθησης & παρακαταθήκες μαθησιακών αντικειμένων (Π. Σωτηρόπουλος – ΙΠΕΤ, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης),

6) Η απεικόνιση του εγκεφάλου (Α. Φωκάς – University of Cambridge, Ακαδημία Αθηνών),

7) Η Στρατηγική του Διαλόγου, Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση (Μ. Τζάνη – Πανεπιστήμιο Αθηνών).


Αποτελέσματα Α΄ Θερινού Σχολείου Δελφών (Δημοσίευμα εφημερίδας "Καποδιστριακό", 15/09/05)
"...Κυριότερος στόχος του Θερινού Σχολείου είναι να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός τα νέα τεχνολογικά μέσα ως δυνατότητα και ευκαιρία, να κατατεθούν παράλληλα τα νέα πορίσματα και οι θεωρίες που προέρχονται από τον χώρο των θετικών επιστημών (από τον μακρόκοσμο στον μικρόκοσμο) και ειδικότερα να παρουσιαστεί ο εγκέφαλος –το όργανο που μαθαίνει, καθώς και να τεθούν προβληματισμοί πάνω στις παραδοσιακές στρατηγικές της εκπαίδευσης στο νέο διαμορφούμενο περιβάλλον. Η θεσμοθέτηση του συγκεκριμένου Θερινού Σχολείου των Δελφών αποτελεί προοπτική και αίτημα των καιρών στην πορεία προς τη διαμόρφωση συμπαντικής συνείδησης από την διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα.
Χαρακτηριστικά, όπως μας δήλωσε η καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. κ. Μ. Τζάνη, το βασικό μήνυμα του Θερινού Σχολείου είναι το ακόλουθο: «Δεν μπορείς να εφαρμόσεις στρατηγικές, εάν δεν αλλάξεις τον τρόπο σκέψης των εκπαιδευτικών. Στόχος είναι να δημιουργηθεί και να καθιερωθεί διεθνώς ένας θεσμός, ο οποίος θα αποτελεί διεπιστημονικό βήμα για την επιστημονική γνώση και έρευνα. Στο επίπεδο αυτό προσπαθήσαμε να καταδείξουμε, με τη συνδρομή κυρίως των θετικών επιστημών και μέσα από την παρουσίαση του οργάνου που μαθαίνει, του εγκεφάλου, ό,τι αυτό που αποτελεί βασικό και πρωταρχικό ζητούμενο είναι να αλλάξουμε τον τρόπο του σκέπτεσθαι, κυρίως σε ό,τι συνιστά μάθηση και εκπαιδευτικό γεγονός».